RAPPORTEN
RAPPORTEN Tweemaal per jaar ontvangt u een rapport met daarin een verslag van de ontwikkeling en de resultaten van uw kind, minimaal een dag voordat de rapportgesprekken plaatsvinden. Het rapport wordt besproken in een rapportgesprek waarvoor u een week van tevoren een uitnodiging krijgt. De data waarop deze gesprekken plaatsvinden worden aan het begin van het cursusjaar al bekend gemaakt. Hieronder kunt u de toelichting lezen op de twee onderdelen waaruit het rapport bestaat
Alle onderdelen op het rapport worden gewaardeerd door de groepsleerkracht. De waardering wordt weergegeven met 1, 2, 3 of 4 bolletjes. De bolletjes drukken uit of uw kind de doelen van de afgelopen periode goed, voldoende, matig of onvoldoende beheerst op het moment dat het rapport uitgegeven wordt. 4 bolletjes = Goed (in cijfers: tussen 8 en 10) Bij elk onderdeel staat, als daar aanleiding toe, is een aanvullende toelichting.
Om de vaardigheid van uw kind binnen bepaalde vakgebieden te volgen, maken wij naast de methodes ook gebruik van het landelijk leerlingvolgsysteem van Cito. Bij elk rapport wordt een blad toegevoegd met grafieken waarop u kunt zien hoe uw kind zich ontwikkelt tijdens zijn/haar schoolloopbaan in vergelijking tot de landelijke scores.
Vaardigheidsscore Cito betekenis A = 25% hoogst scorende leerlingen B = 25% ruim boven tot net boven het landelijk gemiddelde C = 25% net tot ruim onder het landelijk gemiddelde D = 15% ruim onder het landelijk gemiddelde E = 10% laagst scorende leerlingen
|
Agenda |
Deel deze pagina |