Schoolondersteuningsplan
Samenvatting Schoolondersteuningsplan KC ImpulsIn het Schoolondersteuningsplan (SOP) staat uitgebreid beschreven welke basiszorg we op KC Impuls bieden aan alle leerlingen. Daarnaast is ook de breedtezorg beschreven: hierin beschrijven we wat we leerlingen kunnen bieden die iets extra’s nodig hebben om zich veilig en zo optimaal mogelijk te ontwikkelen. Daarnaast worden onze ambities beschreven en onze grenzen.
Leren en ontwikkelingBasiszorg:
Breedtezorg:
Fysiek medischBasiszorg:
Breedtezorg:
Sociaal-emotioneelBasiszorg:
Breedtezorg:
WerkhoudingBasiszorg:
Breedtezorg:
ThuissituatieBasiszorg:
Breedtezorg:
Waar liggen onze grenzen: We willen veel, maar kunnen niet alles’ Een belangrijk uitgangspunt om te bepalen of we iets wel of niet aankunnen, is de balans in de groepen: ‘Onder balans in de groep wordt vooral verstaan de ruimte die er voor de leerkracht en de leerlingen is om voor alle leerlingen in de groep een pedagogisch klimaat en een leeromgeving te bieden waarin de leerlingen zich goed kunnen ontwikkelen.’ In alle gevallen waarin leerlingen met specifieke ondersteuningsbehoeften worden aangemeld, zal zorgvuldig gekeken worden in hoeverre ondersteuning vanuit een Arrangement van het Samenwerkingsverband perspectief biedt voor de balans van de groep. Wanneer de ondersteuning toereikend zal zijn, kan de leerling worden geplaatst. De balans in de groep wordt bij alle domeinen genoemd als een duidelijke grens. Andere grenzen die we ervaren zijn de volgende:
In deze gevallen zullen we:
|
Agenda |
Deel deze pagina |